fredag 23 september 2011

Med Annie mot framtiden




PARTISTÄMMAN. För bara ett par minuter sedan valdes Annie Lööf till Centerpartiets nya partiordförande. Hon valdes med ett ofantligt stort stöd efter en unikt öppen process i konkurrens med två mycket dugliga motkandidater, och hon valdes mot bakgrund av tydlig vision för Centerpartiet och Sverige.

Idag, vågar jag påstå, lade vi grunden för en ny era för Centerpartiet och Sverige. Ett tydligt och självsäkert Centerparti är garanten för en ny frihetsrevolution; ett välbehövligt värderingsskifte där människor sätts framför system och som lägger grunden för företagande och tillväxt. Annie har egenskaperna som krävs för att kunna leda denna revolution.

Idag börjar resan mot framtiden.

----
Media:
AB, AB2, DN, DN2, Exp, SvD, SvT, SR, SSD, GP,
---
Posted using BlogPress from my iPad

5 kommentarer:

  1. Det är ju naivt och fullkomligt befängt att tro att en så oerfaren 28-åring skulle kunna appellera till nya väljare över 40.

    SvaraRadera
  2. Det kan man kanske tycka. Man kan även tycka att en sådan konservativ analys är tämligen verklighetsfrånvänd med tanke på att Annie är en av de politiker i Sverige som i flera val lyckats samla allra flest personkryss.

    Men vem av oss som får rätt märker vi nog snart.

    SvaraRadera
  3. Absolut - mitt tips är att jag får rätt redan när den första väljarbarometern kommer...

    SvaraRadera
  4. Kanske det, och jag tror med bestämdhet tvärt om. Men oavsett vad denna första mätning visar så bevisar det ingenting. Vem av oss som får rätt vet vi först efter nästa val. Återkom gärna då.

    SvaraRadera
  5. Tar mig friheten att redan nu göra ett stilla påpekande om att "Annie Lööf-effekten" lyser med sin frånvaro...Det enda parti som backar mer än centern är socialdemokraterna och det från en mycket högre nivå samt av kända skäl. Någon "ny era" för centerpartiet verkar det inte bli med. Utan att förhäva mig verkar det som om jag får rätt.

    Aftonbladet/United Minds senaste mätning:
    M 32,8 % (+3,6)
    FP 7,2 % (+0,2)
    C 4,7 % (–1,3)
    KD 3,6 % (–0,2)
    MP 10,6 % (+0,4)
    S 24,9 % (–5,1)
    V 6,9 % (+1,3)
    SD 7,7 % (+0,6)
    Övriga 1,6 % (+0,5)

    SvaraRadera