torsdag 29 september 2011

Klockan 11 presenteras vår nya regering

REGERINGSOMBILDNING. Fredrik Reinfeldt har kallat till presskonferens kl 11 för att presentera de nya namnen i regeringen. Ryktena har duggat tätt den senaste tiden, både kring vilka de nya C-statsråden blir men också huruvida ombildningen ska vara begränsad till Centerpartiets lag eller om även vissa Moderater eller andra får stryka på foten.

Min kvalificerade gissning är att det inte kommer att bli någon större turbulens; det kommer bara att handla om nya C-statsråd och det kommer inte att bli några större överaskningar. Jag har självfallet mina egna gissningar och önskemål på området, men de behåller jag för mig själv. På så sätt kan jag ju alltid hävda att jag hela tiden kände på mig hur det skulle gå ;)

Om 15 minuter kommer i alla fall jag sitta bänkad framför TV:n med smågodis och centervimplar. Och det är med stor spänning jag ser fram mot detta, för idag tas ännu ett viktigt steg mot förnyelsen av Sverige.

----
Media:
DN, SvD, AB, SR
----
Bloggat:
Peter Andersson (S)

1 kommentar: