onsdag 20 juli 2011

Ett försök till återuppståndelse

Den 31 maj 2011 föddes min dotter Julie. Hennes stundande ankomst var en av de stora anledningarna till att jag tog en paus i mitt bloggande. Tiden räckte liksom inte till. En annan viktig anledning var att jag helt plötsligt tappade lusten att blogga.

Igår fyllde Julie sju veckor. Idag meddelar Centerpartiets valberedning att det finns tre kandidater till ordförandeposten.

Spännande, viktiga och intensiva veckor väntar för mitt parti; alltså finns det mycket att skriva om. Lusten har därför börjat komma tillbaka så smått, så den delen börjar ordna upp sig. Men att nu äntligen ha en livs levande sjuveckors bäbis innebär dock inte att man per automatik får så mycket mer tid över. Däremot förklarade min boss, Per Ankersjö, för mig att man som småbarnsförälder blir intergalaktiskt mer tidseffektiv än pre-baby. Jag har aldrig haft anledning att misstro honom tidigare, och förutsätter därför att jag nu helt plötsligt kommer att få mer tid över till bloggande - om än inte kanske just precis när jag vill det själv.

Jag kommer därmed så sakterliga försöka komma igång och blogga igen. Min första anhalt blir givetvis att kommentera det stundande partiledarvalet i Centerpartiet. Men det får bli lite senare. Nu måste jag faktiskt gå ut på en promenad med min dotter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar