lördag 5 februari 2011

Symptomatiskt för EU



Europaparlamentet har blivit rånat för tredje gången på två år. Jag jobbade själv i huset när ett bankkontor rånades för ungefär ett år sedan. Liksom då ställer jag mig nu frågan hur säkerhetsenheten i parlamentet egentligen arbetar.

Alla vi som jobbat eller någon gång besökt bygget har förbannat de rabiata vakterna som kontrollerar ingångarna. Överkänsliga metalldetektorer och kameror i så gott som varje hörn är standard. Men när man inte ens kan få in en laptop utan att bli undanknuffad och trakasserad av vakterna, hur i hela friden lyckas man råna en bank och sedan ta sig ut med bytet..?

Det känns spontant som om man fokuserar lite fel i sitt arbete... Å andra sidan: Välkommen till EU.

----
Andra som bloggat:
Anders S Lindbäck, Eubloggen

3 kommentarer:

  1. Och jag som har fått förklarat för mig att "fler övervakningskameror" löser alla problem? Knepigt det där...

    SvaraRadera
  2. Äsch, de har ju för få övervakningskameror.

    Minst en på varannan meter skall man ha för att vara trygg.

    Jag har utmärkta trygghets-kameror till trygga priser.

    (OBS IRONI)

    SvaraRadera
  3. Ja, visst är det märkligt? Någon borde kanske påpeka det för övervakningsivrarna i Bryllan...? Lära sig av egna misstag, typ.

    SvaraRadera