onsdag 23 februari 2011

Publicerad!


Undertecknad förärades med en halvsida på sidan 12 i senaste numret av Yrkesfiskaren


För två veckor sedan skrev jag ett blogginlägg om avslöjandet att WWF manipulerat sina egna konsumentrekommendationer för fisk för att undvika att bli utkastade ur Vietnam. Min poäng var att även miljöorganisationerna måste kritiskt granskas trots - eller kanske just på grund av - att de företräder så viktiga intressen.

Kort därefter hörde branschtidningen Yrkesfiskaren av sig. De hade läst mitt inlägg och undrade om jag ville skriva en krönika på temat i deras kommande nummer. Sagt och gjort, i fredags kom tidningen ut och på sidan 12 kan alltså undertecknads visheter i det ovan nämnda, dock något omskrivna, blogginlägget insupas av Sveriges yrkesfiskare och andra intresserade läsare.

Alltid lika kul när det man skriver läses och (förhoppningsvis) uppskattas av andra än undertecknad, men om den här trenden håller i sig måste jag nog tämligen skyndsamt se till att skaffa mig en ordentlig porträttbild :)

4 kommentarer: