torsdag 21 oktober 2010

Nytt jobb, nya utmaningar




Jag har nu
varit ett drygt år på Centerpartiets riksdagskansli. Det har verkligen varit en spännande tid; många intressanta politiska frågor och uppdrag, framförallt i samband med valrörelsen, och många fantastiska arbetskamrater. Men nu väntar nya uppmaningar.

Från och med på måndag (25/10) flyttar jag från riksdagen till stadshuset, och samma dag börjar min tjänst som biträdande borgarrådssekreterare hos stadsmiljöborgarrådet Per Ankersjö (c). Det är lika spännande som hedersamt att få vara med och starta upp detta från scratch - det var ju över trettio år sedan vi hade ett Centerpartistiskt borgarråd i Stockholm.

Min förhoppning och ambition är att vi ska kunna driva en liberal och resultatorienterad miljöpolitik för Stockholm, som är effektiv utan att vara krånglig, och som bevarar grönområden samtidigt som staden tillåts växa och moderniseras. Och med Per vid rodret kan vi inte misslyckas :)

Vi får se hur min nya tjänst kommer att påverka mitt bloggande, men jag hoppas att jag kan fortsätta i någorlunda samma tempo.

Då återstår det bara att tacka alla fantastiska kollegor på riksdagskansliet för denna gång. Vi råkas säkert snart igen ;)

4 kommentarer:

  1. Ja, det vore kul om du kunde fortsätta blogga, även om jag kommer sakna öppenheten och informationen kring vissa ämnen (du vet vilka)

    Du får helt enkelt tvinga din efterträdare att börja blogga! :-)

    Lycka till i stadshuset!

    SvaraRadera
  2. Oj, vad roligt/tråkigt!
    Grattis till nya jobbet! Hoppas att du inte fastnar i protokoll utan hinner skriva lite liksom vid sidan av protokollet.
    /Inger

    SvaraRadera