måndag 6 september 2010

Succé i dubbel bemärkelse!


Ring Broman in action i Almedalen 2010.

Det var två oerhört glädjande mätningar som mötte mig i morse. Nej, jag talar inte om helgens opinionsmätningar (även om såväl Sifo som Demoskop var ytterst behaglig läsning). Jag talar istället om mätningarna av svenska bloggars inflytande.

Jag registrerade mig någon gång i våras på politometern.se. Jag klev då in på en blygsam placering någonstans mellan plats 300-400. I morse spräckte jag dock den magiska gränsen "topp 100". I samma veva upptäckte jag även att jag precis kvalat in på knuff.se "topp 50".

Det är fantastiskt roligt och smickrande att se att de tankar och idéer, utvecklingar och stundtals invecklingar, som presenteras här på bloggen uppenbarligen uppskattas av inte allt för få människor. Men givetvis är jag inte nöjd än. Nu när farten är uppe är det bara att öka.

Som sig bör i dylika sammanhang, när priser delas ut eller framsteg förkunnas, är det kutym att tacka personer vars insats varit av omedelbar betydelse. Ni vet, mamma, pappa, finansiärerna, OP Andersson, gud och kungen.

Skämt åsido finns det faktiskt några personer som fungerat som inspirationskälla och stöd och som därmed förtjänar ett tack i detta sammanhang: Henrik Alexandersson, Per Ankersjö, Johan Hedin, Magnus Andersson, Annie Johansson och Jonas Pettersson mfl. Även Alliansfritt Sverige förtjänar ett tack eftersom deras frustrerande goda insats ständigt sporrar till moteld. Vad vore Stålmannen utan Lex Luthor? ;)

5 kommentarer:

  1. Vad vore Luke Skywalker utan Darth Wader! ;-D

    Grattis till placeringen och tack för bra inlägg.

    Hälsningar från vännen
    Bredsy

    SvaraRadera
  2. Tack själv för ihärdigt kommenterande Bredan ;)

    SvaraRadera
  3. Grattis!

    (Även om det innebär att du har knuffat ner mig ett pinnhål...)

    SvaraRadera