måndag 30 augusti 2010

Vinnaren av reklamfilmskampen 2010

Nu har alla riksdagspartier (utom vänsterpartiet som bara är med på vänsteroppositionens gemensamma film) släppt sina reklamfilmer. Filmkritikern på TV4, Cicci Renström Suurna, har recenserat filmerna på nyhetskanalen.se. Hon ger Centerpartiets film MVG och rankar den högst. Jag kan inte annat än att hålla med.

Jag tycker även att Folkpartiets och Miljöpartiets filmer var bra, om än lite väl förutsägbara. Sämst var helt klart Kristdemokraternas film. Att anspela på olycka och otäckheter tror jag inte är en valvinnare. Kd får trösta sig med att stå som vinnare i Valaffischkampen 2010 istället.

Den absolut bästa reklamfilmen kan du således se nedan:



----
I media: Resumé

2 kommentarer:

  1. Grattis till framgångarna! Fast det är valet som gäller, inte reklamfilmerna. Själv anser jag att er film var mest humoristisk. Pappans nöjda flin, när sonen berättar att pappa går på A-kassa, är priceless! Moderaternas reklam skänkte mig en "feelgood" känsla. Mycket vackert filmad, fast långtifrån samma mått av humor som er.

    SvaraRadera
  2. Tack bredan! Ja, vår reklamfilm är verkligen humor i min smak. Mycket ironi och med glimten i ögat :)

    SvaraRadera