tisdag 17 augusti 2010

Om unga sossar och att stå för det man säger

Jag skrev nyss ett inlägg om Socialdemokraten Nima Gholam Ali Pour från Malmö som i grova ordalag givit sig på Cufarna Elias och Love. Bland annat kallade han deras inblanding i valrörelsen för "politisk pedofili".

Bara minuter efter att mitt inlägg publicerades upptäcker jag dock att inlägget har redigerats. Meningen "Det här är inget annat än politisk pedofili." har helt plötsligt, hux flux, försvunnit.

Otur för Nima Gholam Ali Pour att jag hann ta en skärmdump innan han försökte censurera sin egen text.




Att ta i i överkant när man bloggar är lätt hänt. Då gör man bäst i att be om ursäkt. Att bara ta bort en mening och hoppas på att problemet löser sig av sig självt är enbart fegt. Det är att inte våga ta ansvar för det man har sagt. Och det borde vara det minsta man kan begära av en politiker.

Vi väntar fortfarande på din ursäkt, Nima. Och det gäller hela inlägget. Inte bara det stycke som du i panik försökte censurera. Skämmes ta mig fan.

7 kommentarer:

  1. Jag älskar offer-mentalitet. Det är så vuxet på något sätt.

    SvaraRadera
  2. Anonym,

    Du får nog utveckla det där.

    SvaraRadera
  3. Jag älskar när folk gör bort sig så grovt och sedan försöker komma undan problemet enbart genom att radera det "dåliga" innehållet

    Jag heter Rickard Karlsson och har startat sajten http://ungpolitik.se, gå gärna in och regga dig i forumet och kom med åsikter där! :)

    Bra skrivet!

    SvaraRadera
  4. Tack Rickard. Jag ska kolla in ditt forum när tillfälle bjuds.

    SvaraRadera
  5. "Kids for Obama"
    http://my.barackobama.com/page/content/kidshome/

    Kommer dock inte ihåg att några sossar anklagade Obama för "nazistisk pedofilipolitik".. ;)

    / Fredrik

    SvaraRadera
  6. Å vänster, ni är alltid lika klartänkta. Om nån har "fel" åsikter har de blivit indoktrinerade, vad de säger är egentligen inte "deras egna" åsikter. På det här sättet omyndigförklarar vänstern dess kritiker, för att nån människa själv kan resonera sig fram till ett liberal inställningen går väl inte om det inte är hjärntvätt inblandat (eller är de de där "klassintressena" som spökar igen?) Att nån säger att din åsikt är egentligen inte din är en skymf, vad säger att jag inte har rätt att bilda mig en egen åsikt? Självklart är man "nyliberal" också, då nyliberal betyder allt som inte vänstern förstår eller som följer vänsterns problembeskrivning och hegemoni.

    SvaraRadera
  7. Man dömer andra efter hur man själv är.

    SvaraRadera