onsdag 18 augusti 2010

Nima på Unga sossar ber om ursäkt

I en bloggkommentar blir jag av Peter Ragndahl tipsad om att Nima Gholam Ali Pour (S) på Unga sossar nu har raderat sina inlägg och ber Love och Elias om ursäkt:

"Jag har de senaste timmarna uppfattat att jag genom mitt blogginlägg om de två CUF-medlemmarna Elias Giertz och Love Lyssarides upprört många känslor. Syftet med mina skrifter har aldrig varit att kränka människor. Därför ber jag om ursäkt till alla de som känt sig kränkta av mitt senaste blogginlägg och jag hoppas att Elias och Love tar min ursäkt på allvar och fortsätter stärka vår demokrati. Det inlägg som uppfattades som kränkande har jag tagit bort från Unga Sossars blogg. "


Det är synd att det skulle behöva krävas ett uteslutande ur Netroots innan Nima skred till verket. Men även om det inte riktigt känns som att han själv förstår allvaret i hans agerande, så är det i alla fall bra att han ber om ursäkt.

Jag hoppas verkligen att the botten härmed is nådd och att detta kan bidra till att höja nivån i den fortsatta debatten. Vi får väl se om min förhoppning visar sig vara en naiv sådan...

------
Tidigare inlägg i frågan: Om unga sossar och politisk pedofili, Om unga sossar och att stå för det man säger, Om unga sossar och bristen på ånger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar