måndag 24 maj 2010

Socialdemokraternas största misstag: Bodström missade en sovmorgon

Thomas Bodström skrev igår på sin blogg om den socialdemokratiska regeringens största misstag. Intressant, tänkte jag, det finns ju en hel del att välja bland. Men enligt Boström består den grövsta fadäsen i att helgdagen annandag pingst togs bort:

"Men den lediga dagen togs bort av den socialdemokratiska regering som jag satt i. Nu i efterhand kan vi konstatera att det var ett stort misstag. Tänk vad skönt det skulle vara att ha det som förr: två långhelger efter varandra i maj eller juni. [...] Och jag, min mes, sa inte mer och röstade inte heller emot förslaget. Hade jag kämpat lite hårdare hade jag kanske haft en lång, skön sovmorgon att vänta."


Mitt i all denna dråplighet sätter Bodström fingret på precis just det som denna valrörelse kommer att handla om: Alliansens arbetslinje mot vänsteroppositionens målsättning att vi alla ska jobba mindre och låta höginkomsttagarna stå för vårt uppehälle. För vem vill inte unna Bodström en extra sovmorgon från sitt idoga arbete?

Mina damer och herrar, ridå!

3 kommentarer:

  1. Jahg tycker du är omotiverat raljant mot Bodström.

    Jag tolkar i alla fall hans inlägg som uppenbart ironiskt, trots frånvaron av smileys...

    (Men Flankings insändare var riktigt bra. Har du varit med och författat den?)

    SvaraRadera
  2. Lake, även om jag givetvis inser att det finns ett stänk av ironi i inlägget så kan det ju uppfattas som en aning provocerande att riksdagens flitigaste extraknäckare klagar över att han inte får sovmorgon. Det är lite som att äta kakan och gnälla på att den tog slut.

    Jag må vara raljant, men det handlar i grund och botten om att jag är tämligen trött på Bodström och hans uppträdanden i allmänhet. (Se exvis http://johanlinander.se/blog/2010/05/19/thomas-bodstroms-upptradande-irriterar/)

    SvaraRadera
  3. Och Flankings insändare var mycket riktigt helt lysande! ;)

    SvaraRadera