onsdag 10 mars 2010

I det lilla landet lagom ska man veta sin plats


Johan Hedin (c) skriver idag på politikerbloggen att den nedtystade frågan om Cannabis borde öppnas för debatt. Jag vet ärligt talat inte vad jag själv tycker i frågan. Ideologiskt vet jag vart jag står, men jag kan för lite i sakfrågan helt enkelt. Därför håller jag med om att det skulle vara bra med en öppen debatt.

Men i lilla landet lagom måste man vara modig för att sticka ut hakan och säga det som Johan säger. Det märks också på många av kommentarerna till hans inlägg. Det visar hur inskränkta vi svenskar är. För Johan säger bara att frågan fördomsfritt borde diskuteras. Det är allt. Tyvärr får man fortfarande inte diskutera vissa saker i Sverige utan att pekas ut som idiot. Ur demokratisk synvinkel är det väldigt synd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar