torsdag 21 januari 2010

Sökes: Ny grafisk designer till SvT

Igår var av naturliga skäl partiledardebatten i riksdagens kammare ett hett ämne i alla medier - så även i SvT:s Aktuellt. Jag missade dock merparten av det som sades eftesom jag febrilt försökte hitta Centerpartiets logga på de stora TV-skärmarna i bakgrunden.

Vad är det för inkompetent idiot som har valt i princip exakt samma bakgrundsfärg på illustrationen som på vår logga? Hur kan man vara så urbota korkad?



En skitsak kanske, och jag är böjd att hålla med. Men det säger en hel del om vår älskade "opartiska" public service. Jag tror nämligen aldrig i livet att de skulle ha valt en röd bakgrundsfärg. Då skulle någon ha reagerat.
Man kan tycka att SvT med en större budget än vad samtliga privata TV-kanaler har tillsammans borde kunna anställa en grafisk designer med visst mått av kompetens? Det är skönt att veta att mina skattepengar går till seriös verksamhet...

4 kommentarer:

  1. Färgvalet var nog knappast en slump - men lite kostrigt att MP och KD finns med två gånger...

    För vem gillar MP och KD samtidigt som man ogillar C...

    SvaraRadera
  2. Men det är väl en så fin grön färg? ;-)

    SvaraRadera
  3. @Anonym: Tja, jag vet inte om jag vill gå så långt som att börja med konspirationsteorier. Jag tror faktiskt inte att SvT medvetet motarbetar Centerpartiet. Min poäng är att det är väldigt respektlöst och oproffsigt av SvT och att man borde kunna förvänta sig mer.

    SvaraRadera
  4. @Markus: Ja det håller jag med om! Det är ju kul att de gillar vår profilfärg, men det är ju synd att de gör det på vår bekostnad :)

    SvaraRadera