måndag 11 januari 2010

Radioaktiva räkor

Julefriden har upplösts och normala rutiner trätt i dess ställe. Därför tänkte jag passa på med en mjukstart av det nya året här på bloggen. Detta inlägg är visserligen lite off-topic, men detta är så absurt att jag bara måste få posta en bild.

På julafton stod jag i min mors kök och rensade räkor när denna krabat dök upp ur påsens djup. (Bilden är tagen med mobiltelefon, så ni får ursäkta den undermåliga upplösningen...)

Jag har ingen aning om vad det är för otyg som smugit sig med i räktrålarens nät, men om detta mot all förmodan skulle vara en räka tror jag nog att vi har funnit en hittills hemlighållen lagringsplats för kärnavfall i Ishavet... Tyvärr förolyckades skaldjuret innan jag fick tillfälle att dissekera det, så dess mer precisa identitet kommer troligtvis för evigt att vara höljt i dunkel.
God fortsättning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar