fredag 22 januari 2010

Låt Mona få köpa sin väska!



Dagens storm i ett vattenglas står aftonbladet för. I en hypad artikel i såväl papperstidningen som på nätet kritiseras Mona Sahlin (s) för att hon poserar med en Louis Vuitton väska, värde cirka 6000kr.

Hur löjligt är inte detta? Naturligtvis måste Mona få köpa vad hon vill för sina egna pengar. Prioriterar hon en dyr väska måste hon få göra det, det har ingen någon rätt att kritisera henne för. Jag kan hålla med om att det kan klinga falskt när Mona samtidigt talar om de ökade klyftorna i samhället. Men även om jag ofta stör mig på att de rödgröna ganska ofta har svårt för att passa in i mallen för den egna politiska agendan, är detta ändå att dra det hela ett steg för långt. Än mer absurt blir det om man betänker att väskan, enligt Monas pressekreterare, är en present från en vän. Vad ska hon säga? "Oj vilken fin väska, men jag kan tyvärr inte ta emot den. Jag är sosse vet du..."

Skärpning Aftonbladet! Bättre kan ni. Granska Socialdemokraternas politik istället. Där finns det mycket mer att kritisera. Jag hoppas innerligt att Sahlin dyker upp i en Chanel-dräkt vid nästa partiledardebatt - bara för att göra ett statement.

2 kommentarer:

  1. Tackar :)

    Fantastiskt vad man kan göra med paint ^^

    Använd gärna bilden själv om du vill.

    SvaraRadera